The row over alleged ‘scam’ in Rafale deal is back and hitting the headlines again. 

As a fresh political controversy erupted over the Rafale deal, NDTV has made a sensational claim. 

The media group in a news report has claimed that it has found “more evidence” that Indian agencies ignored allegations that French company Dassault, the maker of the Rafale jets, may have paid crores of rupees to middlemen spanning both the BJP-led NDA 1.0 government and the Congress-led UPA. 

“NDTV has found more documents that show that in 2019, three years after India signed the Rafale deal, central agencies, including the CBI, were alerted to possible kickbacks paid by Dassault, yet they failed to act on the allegations,” the news report claimed. 

Also read: Tripura violence: Withdraw UAPA case against journalist, demands women’s scribe body

The report also claimed that recently, French portal – Mediapart had reported that Dassault paid almost Rs 110 crores to a middleman, Sushen Gupta, between 2002-12 to help secure the sale of Rafale fighter jets to India. 

Meanwhile, a fresh round of political slugfest between the Congress and the BJP has begun, with both the parties engaging in mudslinging. 

While, the ruling BJP attacked the Congress over alleged corruption on its watch before 2014, Congress leaders Rahul Gandhi and Priyanka Gandhi led their party in accusing the government of a “cover-up” on corruption. 

Rafale

NE NOW NEWS

Northeast Now is a multi-app based hyper-regional bilingual news portal. Mail us at: contact@nenow.in